torsdag 11 augusti 2011

Underbar tjejresa!

Oj, vad skojigt jag har haft på min tjejresa! Dagen började på en buss tidigt, 07:35 upp till Stockholm. Väl framme så var det shopping som gällde, mitt sällskap handlade kläder och jag köpte mig en smart matlåda! Vi var på Designtorget och där hittade jag min nya matlåda, det är en inbyggd kylklamp i locket som håller maten kall i ca 7 timmar!! Jag är supernöjd!!!

Sen var det lunch på Åhléns med öl till maten, så gott!! Där efter hämtade vi våra väskor på centralen och gick mot hamnen, genom Gamla Stan. Det var väldigt mycket folk, som vanligt alltså!
Väl framme vid terminalen så satt vi utanför och njöt av varsin cider...sen var det en del väntan på terminalen, men vi roade oss med att titta på folk, även en cider till gick ner...
Ombord på Birka så tog vi sikte på hytten och därefter akterdäck. Efter en helt underbar buffé med en massa lax och andra kalla rätter konstaterade vi att den varma maten fick vara kvar till någon annan. Till bords hade vi en engelsman och hans 7-åriga son, ett riktigt busfrö...vi pratade och hade väldigt trevligt.
Sen var det dansgolvet som gällde...när vi kom i säng somnade i alla fall jag gott.
Dag två ombord började med frukost...det är så gott och man äter så mycket! Sen var det shopping ombord som gällde, oj som vi shoppade :) mycket gott, både drickbart och tuggbart. Fick även med mig en ny parfym hem!

Det enda som var tråkigt var att när vi kom tillbaka till Stockholm så regnade det och bussen vi skulle åka med var 45 min sen :(
Men jag har haft en helt underbar minisemester med världens bästa vän!

Så nu ska jag plugga inför omtentan nästa vecka och hoppas på det bästa!
Pöss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar