torsdag 1 september 2011

Varför....ska man....

Ibland känns det som om man tar sig vatten över huvudet. Och vad gör man då?? Tar det lugnt och jobbar sig systematiskt upp till ytan, tar luft och börjar simma lungt och försiktigt? Eller simmar man åt motsatta håll?

Just nu känns det som om jag simmar åt fel håll, och jag vet att det är för en kort period...men saker som jag inte vill lämna ogjorda blir ogjorda just nu. Detta skulle ju vara mitt halvår, där jag och det jag vill göra ska komma först. Men aldrig trodde jag att detta skulle kosta på så pass mycket som det gör.

Men som man brukar säga: "Ibland måste man säga nej till andra - för att säga ja till sig själv." Men fan vad svårt det är att säga nej!!!!

Men nu ska jag inte klaga mer, det finns de som har det värre än mig...nä nu ska jag rycka upp mig och  försöka plugga klart då vi har ett seminarium imorgon om bedömningar och betyg, ta hand om mina sjuka barn ska jag väl också göra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar