onsdag 14 september 2011

Oj vad tiden går fort...

Hoppsan, har visst inte delat med mig om vad som hänt sen sist...dåligt!
Förra veckan var både tråkig och fruktansvärd rolig! Konstig känsla att samtidigt vara ledsen och glad...
Men min gubbes mormor sommnade in på onsdags kvällen, vilket gjorde att jag var hemma från skolan på torsdagen, även barnen var hemma. Vi åt lunch tillsammans med gubbens familj och fick bara dagen att gå.

Fredagen var det marken vilket gjorde att jag jobbade i butiken...jätte roligt, det var mycket folk och kö nästan hela tiden. Helt plötsligt var klockan 16 och vi skulle upp till mamma och pappa för en överraskning!
Det var jag och min lillebror som hade fixat detta.
Vad det var??
Jo, lillebror som har varit utomlands i 138 dagar kom hem!!!! Oj, vilken överraskning det blev!! Så lyckat.
Jag hämtade honom och så körde vi hem till mamma och pappa, när vi kom fram så stod mamma på altanen, lillebror säger hej och mamma svarar hej och går in, som om ingenting hänt! När hon kommer in häller hon upp ett glas vin, under tiden har vi kommit upp på altanen och in i köket, mamma tar en klunk vin tittar på lillebror och skriker sen: "men vad fan gör du hemma?" Jag skrattade så jag höll på och trilla ihop!!

Sen hämtar jag min övriga familj som är på övervåningen, tydligen ser jag glad ut så min andra lillebro tror att jag har vunnit pengar, och att det är det som jag ska berätta! Så när han kommer ner och ser lillebror så säger han: "jaha, var det bara du??" Men blir glad, naturligtvis!!
Sen lagas det mat och vi umgås hela kvällen, riktigt trevligt!

På lördagen var vi på amerikansk fotboll. Det är andra gången vi var på det och det är riktigt roligt. Speakern som är där är bra och förklarar regler och vad som händer så att man faktiskt förstår vad som sker och då blir det ännu mer intressant. Senare på kvällen åkte vi till goda vänner som vi inte har träffat på länge, även detta var en rolig kväll!
På söndagen vilade vi och var iväg för att handla...

Denna vecka har hittills inneburit jobb, skola, jobb...och mer sånt kommer det att bli....men ikväll ska jag iväg och äta sushi med en mycket god vän! Ska bli så kul och GOTT!!!
Nää nu väntar duschen på ett besök och sen ska jag hinna äta frukost, göra matlåda och sen iväg till jobbet!
Ingen rast och ingen ro här inte!
Håll i er i stormen idag så hörs vi snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar