lördag 25 juni 2011

Äntligen ledigt...till tisdag...

Jaha, då har jag jobbat även idag och är nu ledig till tisdag morgon 07:00. Att gå upp tidigt är verkligen ingenting för mig, kan inte fatta att jag har valt att bli lärare, då kommer jag alltid att behöva gå upp tidigt...

Men nu ska jag njuta av min ledighet ända fram till tisdag. Morgondagen kommer att innebära kalas i Örebro på Skojlandet, Kottens klasskompis har fyllt år, städning och tvättning samt akvariumstädning.

Det är en sak som jag inte förstår. Hur kan det komma sig att jag inte tycker att det är särskilt kul att jobba när gubben och barnen är lediga. Men när vi är hemma tillsammans blir jag rastlös efter 5 minuter???
Jag kan vakna upp på morgonen och ett par minuter fråga, eller väcka, gubben, vad ska vi göra nu??
Om någon skulle fråga vad som är mina negativa sidor skulle jag svara; rastlösheten, envisheten och att jag har svårt att säga nej till andra. Det sistnämnda gör att jag får väldigt svårt att säga ja till mig själv. Vilket man ibland skulle behöva göra för att orka med sig själv och sin vardag.

Men detta får vi grubbla vidare på en annan gång nu ska jag sätta mig och njuta av att barnen är snälla mot varandra och bara mysa upp bredvid gubben min.
Pöss och kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar